Ismo Jokiahon keraamisia hahmoja 16.3.–7.4.

Ympäri Saloa keväällä levittäytyvät minimaailmannäyttelyt näkyvät myös Salon taidemuseossa. Keraamikko Ismo Jokiahon veistoksia on esillä 16.3.–7.4.2024 Veturitallissa. Näyttely on katsottavissa ulkoa museon kahvilan ikkunoista ympäri vuorokauden eli myös museon ollessa suljettu.

Teosten vaikutteet johtavat populaarikulttuurin syövereihin. Jokiaho on ammentanut inspiraatiota esimerkiksi Tolkienin ja muun fantasiakirjallisuuden maailmasta sekä roolipeleistä kuten Dungeons & Dragons.

Jokiahon näyttely on osa Salossa nähtävää Lastenkulttuurin maaliskuu -teemakuukautta, jossa on tarjolla monipuolista nähtävää ja koettavaa lapsille ja perheille koko kuukauden ajalta.

Ismo Jokiaho (s.1991) on Jyväskylässä asuva keraamikko. Minimaailmannäyttelyn mielikuvitukselliset veistokset ovat syntyneet Jokiahon opiskellessa Forssan ammatti-instituutin käsi- ja taideteollisella linjalla.