Truly yours – Vilpittömästi sinun 19.10.2024–5.1.2025

Veturitallin 25-vuotisjuhlavuoden kunniaksi museossa nähdään loppuvuodesta taidemuseon ensimmäinen kokoelmanäyttely kautta aikojen. Salon kaupungin kokoelma kattaa noin 2500 teosta, joista yli puolet on sijoitettuna ja esillä kaupungin eri toimipisteissä. Teokset eivät ole koskaan kohdanneet toisiaan, mutta nyt voit kokea kiinnostavimpia nostoja Truly Yours -näyttelyssä. Mitä kaikkea kokoelma pitääkään sisällään?

Maalausten, veistosten ja valokuvien ohella näyttely haluaa avata museokävijälle museotoiminnan kulissien takaisia ydintehtäviä, kuten visuaalisen perinnön säilyttämistä. Miksi ja millä perusteilla teoksia hankitaan? Mitä niille museossa tapahtuu? Vuosikymmenten saatossa laajentuvan kokoelman sisälle kasvaa kiinnostavia yhteyksiä ja jännitteitä. Koottu näyttely tarjoaa mahdollisuuden tutustua kokoelman helmiin ja harvinaisuuksiin mielenkiintoisten teosrinnastusten kautta. Lumoudu kokoelmasta lokakuussa!

Kuva: Stefan Bremer, Syleily, 2017